Activiteiten

De Vereniging Vrienden Van Camp Rising Sun Nederland organiseert ieder jaar verschillende activiteiten.

Bijeenkomsten

Twee keer per jaar organiseert de Vereniging een bijeenkomst voor ouddeelnemers (‘alumni’) van Camp Rising Sun. Regelmatig sluiten hier ook ouddeelnemers uit andere landen, zoals Duitsland, Denemarken of de VS, bij aan.

Selectie

De Vereniging Vrienden van Camp Rising Sun is daarnaast verantwoordelijk voor de selectie van Nederlandse deelnemers aan Camp Rising Sun. Vroeger werd dit gedaan door het Ministerie van Onderwijs, maar tegenwoordig hebben we hebben zelf een selectiecommissie van ongeveer 8 leden, die deze taak ieder jaar op zich neemt. Wil je deelnemen aan Camp Rising Sun? Hier kun je meer informatie vinden.

NL DoetIMG_1250

Sinds enkele jaren nemen de leden van de Vereniging Vrienden van Camp Rising Sun ook deel aan ‘NL Doet’, de jaarlijkse nationale vrijwilligersdag. De nieuwste leden van onze vereniging, de deelnemers van de voorgaande zomer, kiezen een vrijwilligersproject en organiseren het evenement in samenwerking met een ouder lid van de vereniging.

Fundraising

Omdat Camp Rising Sun georganiseerd wordt door een Amerikaanse non-profit organisatie en niemand betaalt om deel te nemen, zijn zij sterk afhankelijk van giften. De Vereniging Vrienden Van Camp Rising Sun probeert daarom door middel van contributies, donaties en sponsors een zo groot mogelijke financiele bijdrage te kunnen leveren aan het programma in de VS.